سلام روسیه

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

در این مقاله خواهید خواند :

روسیه یکی از مقاصد مهم برای تحصیل افرادی است که به دنبال داشتن هزینه تحصیل و زندگی در روسیه معقول هستند. دانشگاه‌های برتر روسیه، دارای رتبه‌بندی جهانی بسیار خوب هستند و در عین حال برای رسیدن به این دانشگاه‎‌ها، نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار و زمان‌بر نیست. روسیه دارای برنامه‌ای بسیار هدفمند برای بهبود کیفیت و رتبه‌بندی دانشگاه‌های خود است و در تلاش است دانشگاه‌های خود را به رتبه زیر ۱۰۰ در جهان برساند.

تحصیل در آلمان و تحصیل در فرانسه جزو گزینه‌های مطرح برای مهاجرت تحصیلی است که دارای آزمون ورودی و شرط داشتن مدرک زبان هستند. اما یکی از اصلی‌ترین مزایای تحصیل در روسیه، امکان تحصیل بدون شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار و پر استرس است. دریافت ویزای تحصیلی آسان، هزینه کم زندگی و تحصیل و بسیاری مزایای دیگر نیز، باعث مطرح بودن تحصیل در روسیه شده است. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد تحصیل در روسیه را باهم بررسی خواهیم کرد.

اینفوگرافی اطلاعات کلی در مورد کشور روسیه
اطلاعات کلی در مورد کشور روسیه

جمعیت و سهم کشورهای دانشجوی فرست به روسیه

تحصیل در کشور روسیه به دلیل هزینه پایین زندگی و دانشگاه‌های باکیفیت این کشور، همواره موردتوجه ایرانیان بوده است. برای ورود به روسیه، نیاز به دریافت ویزای روسیه دارید خبر خوب این‌که امکان اخذ ویزای سریع و بدون مشکل برای ایرانیان وجود دارد. از طرفی تحصیل در این کشور معمولا بدون آزمون ورودی امکان‌پذیر است و هزینه دانشگاه‌ها نیز در این کشور پایین است. مزایای گفته‌شده و دیگر مزایای کشور روسیه، آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد تحصیلی ایرانیان تبدیل کرده‌است. در ادامه تمام جزئیات و مزایای تحصیل در روسیه به تفصیل بررسی خواهد شد.

جمعیت ایرانیان مشغول تحصیل در روسیه
پراکندگی جمعیت دانشجویان ایرانی در جهان بر اساس ده کشور اول

تحصیل ارزان در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که تحصیل و زندگی در آن نسبتا کم‌هزینه به‌شمار می‌رود. هزینه‌های زندگی در روسیه به نسبت کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای آسیایی نسبتا پایین است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور، حدود ۳۰۰-۴۰۰ دلار برآورد می‌شود که این میزان هزینه به نسبت شهر مورد سکونت، متغیر خواهد بود.

از طرفی دانشگاه‌های برتر روسیه نیز، جزو دانشگاه‌های معتبر جهان به‌شمار می‌روند و در رده‌بندی‌های جهانی از جمله رده‌بندی QS، رتبه‌های خوبی را کسب کرده اند. این در حالی است که شهریه دانشگاه‌های این کشور، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است.

*** ۱۱ دانشگاه روسیه در سال ۲۰۲۴ جزو ۵۰۰ دانشگاه‌های برتر در رده‌بندی جهانی QS هستند. ***

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه در سال ۲۰۲۴
۱ دانشگاه لومونوسوف مسکو ۸۷=
۲ دانشگاه پلی تکنیک بومن مسکو ۳۱۹=
۳ دانشگاه نوسیبیرسک ۴۲۱=
۴ دانشگاه ایالت تومسک ۴۱۸
۵ موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو ۴۱۹=
۶ دانشگاه سن پترزبورگ ۳۱۵=
۷ دانشگاه RUDN ۳۴۲
۸ دانشگاه HSE ۳۹۹
۹ دانشگاه تحقیقات ملی هسته‌ای ۳۰۸
۱۰ دانشگاه فدرال کازان ۳۹۶=
اینفوگرافی زندگی در روسیه
زندگی در روسیه

تحصیل در مقاطع مختلف در روسیه

با توجه به سیستم آموزشی و کیفیت بالای دانشگاه‌ها و مدارس روسیه، افراد می‌توانند با توجه به سن و شرایطشان، در مقاطع مختلف، به تحصیل در روسیه بپردازند. تحصیل در هر کدام از این مقاطع شرایط و جزئیات مربوط به خود را دارد که در ادامه بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین واتس آپ