سلام روسیه

مهاجرت به روسیه 2023

در این مقاله خواهید خواند :

آیا از شرایط و مزایای مهاجرت به روسیه مطلع هستید؟ مهاجرت به این کشور پنهاور از چه راهی امکان‌پذیر است؟ زمانی که مسئله مهاجرت مطرح می‌شود، نام کشور روسیه به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین کشورها به میان می‌آید. وجود مزایای بی‌شمار در این کشور اوراسیایی باعث شده است تا افراد به شیوه‌های مختلفی مانند: تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری، جهت مهاجرت به روسیه اقدام کنند. اگر قصد دارید تا با صفر تا صد کشور روسیه آشنا شوید و شناختی همه جانبه از آن به دست آورید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در ادامه ما به بررسی راه‌های مهاجرت به روسیه، شرایط مهاجرت به روسیه، هزینه مهاجرت به روسیه و… خواهیم پرداخت.

نگاهی کلی به کشور روسیه

روسیه کشوری می‌باشد که با نام رسمی “فدراسیون روسیه” نیز شناخته می‌شود و در شمال اوراسیا قرار گرفته است. این کشور با سه دریای خزر، دریای سیاه و بالتیک دارای مرز آبی می‌باشد. این کشور حدود 17 میلیون کیلومتر وسعت دارد و به همین علت، عنوان پهناورترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. با این وجود بیشتر مناطق کشور روسیه را مناطق خالی از سکنه تشکیل می‌دهد.

بخشی از کشور روسیه در آسیای شمالی و بخشی دیگر آن در اروپای شرقی قرار گرفته است. روسیه به عنوان پهناور ترین کشور جهان شناخته می‌شود و با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز مشترک دارد. اگر چه زبان رسمی کشور روسیه، روسی می‌باشد در برخی از قسمت های آن افراد به زبان ترکی صحبت می‌کنند. در خصوص بهره گیری از زبان اول دنیا یعنی زبان انگلیسی باید گفت که عموما روس‌ها در معاملات و موارد مربوط به کسب و کار از زبان انگلیسی استفاده می‌ کنند.

بخش وسیعی از این کشور در مناطق سردسیر قرار دارد و همین امر کشاورزی در این کشور را تقریبا غیرممکن می‌کند. کشور روسیه کشوری بسیار صنعتی است و دارای صنعت، علم و فرهنگ بسیار پیشرفته‌ای می‌باشد. پایتخت روسیه شهر “مسکو” است. این شهر یکی از زیباترین و صنعتی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. شهر مسکو در بخش اروپایی این کشور قرار دارد و جمعیتی حدود 12 میلیون نفر دارد. چشم انداز زندگی در روسیه ممکن است به نظر در ابتدا دلهره آور باشد؛ اما زندگی در این کشور شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است؛ اگر تا آخر با ما همراه باشید به طور کامل به این قضیه پی خواهید برد.

موقعیت کشور روسیه

یکی از موارد عمده‌ای که برای مهاجران مطرح است مسئله آب و هوای کشور مقصد می‌باشد.‌ مهاجرت به کشور روسیه این امکان را به شما می‌دهد تا مطابق با سلیقه شخصی خود، قسمتی از این کشور را برای زندگی انتخاب کنید که از لحاظ آب و هوایی با نظر شخصی شما مطابقت داشته باشد. وسعت کشور روسیه باعث شده تا مناطق مختلف آن، از آب و هوای متفاوتی برخوردار باشند. بنابراین وضعیت آب و هوایی روسیه از هوای قطب شمالی در سیبری تا هوای معتدل جنوبی، در نوسان است. یکی از نکات جالب و در عین حال عجیب در خصوص کشور روسیه، اختلاف ۹ ساعته میان مناطق مختلف آن می‌باشد. روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر مساحت بوده و به طور تقریبی ۱۴۲ میلیون نفر را در خود جای داده است.

با پایتخت روسیه آشنا شوید

شهر مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته می‌شود. جالب است بدانید که مسکو به عنوان بزرگ‌ترین شهر قاره اروپا نیز شهرت دارد. هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر در این شهر جذاب سکونت دارند. آب و هوا و امنیت بالا در این شهر باعث شده تا افراد زیادی آن را برای زندگی انتخاب کنند. جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو آن قدر زیاد است که این شهر را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور روسیه تبدیل کرده است. میدان سرخ،  کلیسای سنت باسیل، موزه هنر پوشکین، عمارت کوسکوا، فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله جذابیت‌های شهر مسکو به شمار می‌روند. بهار و تابستان به عنوان دو فصل بی‌نظیر برای تفریح و گردش در شهر مسکو شناخته می‌شوند.

پایتخت روسیه

روش‌های مهاجرت به روسیه 2022

در این قسمت از مقاله به معرفی انواع روش‌های مهاجرت به کشور روسیه می‌پردازیم.

  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج
  • سرمایه‌گذاری
  • پناهندگی

در این بخش لازم است تا نکته‌ای در خصوص اعطای اقامت کشور روسیه از طریق تولد فرزند به شما عزیزان گفته شود. باید بدانید که روسیه از این قانون پیروی نمی‌کند و تولد فرزند در این کشور اعطای اقامت را به دنبال نخواهد آورد.

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری از جمله روش‌هایی است که، برای مهاجرت به کشور روسیه از طریق آن اقدام می‌شود. عموما این ویزا برای تجار صادر شده و به آن‌ها مجوز ورود به کشور روسیه را می‌دهد. البته توجه کنید که این نوع ویزا تنها می‌تواند برای یک دوره 1 ساله معتبر باشد. ویزای سرمایه‌گذاری می‌تواند تک ورودی، دو ورودی و یا چند بار‌‌ ورود باشد.

برای به دست آوردن ویزای سرمایه‌گذاری روسیه توسط وزارت امور خارجه این کشور، از نمایندگان منطقه و یا دفاتر محلی خاص یا از وزارت امور داخلی بایستی درخواست گردد. ویزای تجاری می‌تواند برای مقاصد غیر تجاری نیز استفاده شود. لطفا توجه داشته باشید که وزارت امور خارجه روسیه، درخواست‌های ویزای تجاری را بعد از 45 روز پردازش می‌کند.

برای افراد خارجی که برای اهداف سرمایه‌گذاری وارد روسیه می‌شوند، (به عنوان مثال: نمایندگان دولت‌های خارجی، اعضای هیئت رسمی، بازدید‌کنندگان فرهنگی یا تبادل ورزشی و غیره) نیز این نوع ویزا صادر می‌شود. برخی از گردشگرانی که قصد اقامت برای بیش از 30 روز در روسیه را دارند نیز، در برخی موارد از این نوع ویزا استفاده می‌کنند. این ویزا تا 12 ماه پس از اخذ آن معتبر می‌باشد. با این حال، مراجعه‌کنندگان حداکثر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. توجه داشته باشید که گواهی عدم ابتلا به HIV برای ماندن در بیش از 3 ماه در این کشور مورد نیاز خواهد بود.

مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص

مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص

یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه اقدام از طریق کار و تخصص می‌باشد. راه‌های مهاجرت و کار در روسیه برای افراد مختلف، ممکن است متفاوت باشند. شما برای مهاجرت به روسیه از طریق کار، نیاز به ویزای کاری خواهید داشت. این ویزا به کارکنان خارجی از سمت شرکت‌های روسی اعطا می‌شود. مدت اعتبار این ویزا از سه ماه تا یک سال با مجوز چندبار ورود به کشور می‌باشد. ویزای کاری می‌تواند بر اساس مجوز، اشتغال و دعوت رسمی جهت کار در روسیه صادر شود. توجه کنید که شرکت ارسال کننده دعوت‌نامه باید مجوز اقدام به استخدام اتباع خارجی را کسب نموده باشد.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

ویزایی که جهت مهاجرت از طریق ازدواج صادر می‌شود، یک نوع جدید از ویزا جهت ورود اتباع خارجی به کشور روسیه می‌باشد. افراد پس از ازدواج با یک فرد روسی یا فرد دارای تابعیت کشور روسیه، می‌توانند از طریق این ویزا اقدام کنند. جالب است بدانید که این قانون از 1 ژوئن سال 2015 ایجاد شده است. این ویزا فقط برای اتباع خارجی که با یک فرد دارای ملیت روسی ازدواج می‌کنند، صادر می‌شود. صدور این ویزا به صورت رایگان است و به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت. شخص دریافت کننده این ویزا هیچ محدودیتی در کار، تحصیل و… نخواهد داشت.

به منظور دریافت این ویزا شخص بایستی مدارک زیر را ارائه دهد:

  • یک گواهی از نیروی پلیس محلی کشور مبنی بر عدم سوء سابقه پیشینه
  • متقاضی باید یک سری آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهد.
  • متقاضی باید گواهی ازدواج خود را ارائه دهد.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل و مهاجرت تحصیلی

یکی از انواع راه‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه می‌باشد. به این منظور، نیاز به اخذ ویزای دانشجویی از فدراسیون روسیه می‌باشد. ویزای دانشجویی برای کل دوره برنامه تحصیل دانشجویی معتبر خواهد بود. این نوع ویزا تک ورودی است. ویزای تحصیلی به دانشجویان دوره‌های تحصیلی و یا دوره‌های زبان روسیه تعلق می‌گیرد.

یکی از شرایط اخذ ویزای دانشجویی روسیه، دریافت دعوت‌نامه یا پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا مدرسه در روسیه می‌باشد. ویزای تحصیلی این کشور، پس از صدور اولیه، بین 3 ماه تا یک سال معتبر است و پس از آن دانشجو بایستی نسبت به مدت زمان اقامت خود در این کشور، این ویزا را مجددا تمدید نماید. گواهی عدم ابتلا به HIV برای اقامت‌های بیش از 3 ماه مورد نیاز است.

مهاجرت به روسیه

تحصیل کارشناسی در روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه، 4 ساله است. دانشجویان این مقطع در کشور روسیه، اجازه کار حین تحصیل بدون دریافت مجوز را دارند. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی در کشور روسیه، می‌توانند به دو زبان روسی و انگلیسی اقدام کنند و از این لحاظ برای آنان مانعی وجود ندارد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، شرکت در دوره‌های پادفک است. دانشجویان با شرکت در دوره‌های پیش از دانشگاه پادفک، می‌توانند دانش زبان خود را افزایش دهند و همچنین دروس پایه و عمومی دانشگاهی را نیز آموزش ببینند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

مدت تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه 2 سال به طول می‌انجامد و در زمان تحصیل، دانشجویان می‌توانند به کارهای پاره وقت نیز مشغول باشند. تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه به زبان‌های انگلیسی و روسی ممکن است. از گواهی‌های لازم برای تحصیل در این مقطع، می‌توان به ترجمه مدرک کارشناسی و مدرک معتبر زبان اشاره کرد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه، به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد نیز دانشگاه مقصد است. به صورت کلی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی هزینه کمتری دارد؛ اما رقابت برای ورود به آن‌ها بر اساس همین موضوع، بیشتر است.

تحصیل دکترا در روسیه

متقاضیان تحصیل مقطع دکترا در روسیه، علاوه بر ارائه رزومه تحصیلی قوی و مدارک معتبر زبان، باید مقالات ISI خود را نیز برای دریافت پذیرش ارسال نمایند. تحصیل دکترا در روسیه 4 سال زمان می‌برد و دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های مختلف در مدت تحصیل خود بهره‌مند شوند. همچنین شما می‌توانید برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در کشور روسیه، به کارهای پاره وقت نیز مشغول شوید. شهریه تحصیل دکترا در دانشگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است.

برای مثال هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسف مسکو، که دارای رتبه 78 در بین دانشگاه‌های جهان می‌باشد، به صورت سالیانه 261 هزار روبل است؛ اما هزینه تحصیل در موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو که دارای رتبه 290 است، حدود 320 هزار روبل می‌باشد. بهترین کار برای اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در هر دانشگاه، این است که به وب‌سایت اصلی آن دانشگاه مراجعه نمائید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین واتس آپ